16 Lis 2016

Koszty copywritingu

0 Komentarzy

Rynek copywriterski jest obecnie dość urozmaicony cenowo. Na poziom kosztów wpływa wiele czynników, o których warto tutaj wspomnieć.

  1. Rodzaj tekstów – inną cenę zapłacimy za teksty tzw. preclowe pisane „z rękawa”, inną za jakościowe teksty na strony internetowe, inną za testy SEO, a zdecydowanie najwyższą za teksty eksperckie.
  2. Staż copywritera – pisarz, który działa w tym zawodzie wiele lat i ma na swoim koncie wiele dużych zleceń od znanych i cenionych firm plasuje swoją wartość cenową na wyższym poziomie.
  3. Czas – jeśli potrzebujemy artykułu na już to cena rośnie, jeśli czekamy do wskazanego terminu realizacji jest standardowa.
  4. Długość tekstów – najczęściej spotykaną formą rozliczania tekstu jest ilość zawartych w nim znaków ze spacjami (zzs). Jedna strona w dokumencie Word ma około 3-3,5 tysiąca zzs. Copywriter poda nam cenę za 1000 zzs.
  5. Tematyka – niektórzy copywriterzy stosują niewielkie rozbieżności cenowe dotyczące branży i tematyki tekstów w zależności od stopnia ich trudności.

Powyżej wykazuje najpopularniejsze czynniki oddziałujące na cenę artykułu copywriterskiego. Ceny na polskim rynku wahają się średnio w granicach od 5 do 30 zł za 1000 zzs. Jednak wysokospecjalistyczne teksty tematyczne pisane przez renomowanego copywritera mogą być jeszcze droższe.Te najwyższe świadczą zwykle o prestiżu copywritera i jego dużym doświadczeniu. Niższe proponowane są przez studentów lub copywriterów działających za zasadach freelancingu, nie wystawiających faktur za swoją pracę, który rozliczają się na podstawie umów o dzieło lub tzw. „umów ustnych”.

Cena 10-15 zł za 1000 zzs od copywritera działającego długo na rynku, który nie ma możliwości wystawienia faktury będzie obecnie bardzo korzystna.

[do góry]

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *