Kim jest copywriter?
Copywriter to słowo zapożyczone z języka angielskiego nie istnieje dokładne jego tłumaczenie, gdyż w języku polskim posługujemy się właśnie nim. Chcąc wyjaśnić kim jest copywriter najłatwiej sięgnąć po różnorodne strony internetowe, których w sieci jest mnóstwo.
Jak inaczej nazwać copywritera? Pisarzem, twórcą treści, marketingowcem, ale również np. recenzentem czy dziennikarzem. Osoba pracująca w tym zawodzie zajmuje się tworzeniem tekstów, artykułów, recenzji, poradników jednak również treści ofertowych czy haseł reklamowych.
Samą nazwę zawodu – bo w dobie Internetu tak można tę branże już nazwać – możemy rozbić na człony „copy” i „writer” , które z języka angielskiego przetłumaczymy jako „kopiować” i „pisarz”. Te słowa nasuwają błędne skojarzenie iż osoba taka zajmuje się wyszukiwaniem i kopiowaniem dla nas treści. Jest to nieprawdziwe, gdyż jej zadaniem jest stworzenie w pełni unikalnych artykułów.
Copywriter nie kopiuje a poznaje dany temat, dziedzinę, analizuje źródła i tworzy z nich indywidualny i w pełni unikatowy tekst.