16 Lis 2016

Jak wybrać najlepszego copywritera?

0 Komentarzy

Każdy z nas jest inny. Posiadamy indywidualny gust i upodobania, którymi kierujemy się w codziennym życiu prywatnym jak i zawodowym. Prowadząc własną działalność również w dużym stopniu ją personalizujemy. Taka będzie również nasza strona internetowa – dopasowana do tego co nam się podoba. Wychodząc z takiego założenia można stwierdzić, iż odpowiedź na postawione w tytule pytanie „jak wybrać najlepszego copywritera?” nie będzie łatwa.

Copywriter jest osobą z lekkim piórem, która potrafi dopasować się do różnorodnych oczekiwań swoich klientów i stworzyć artykuły, z których będzie on zadowolony. Z całą pewnością znacznie łatwiej jest pisać o czymś co nas interesuje, z czym się w pełni zgadzamy. Jednak, w tym zawodzie najsilniejszą pozycję zdobędą osoby, które potrafią być elastyczne i myśleć tak jak ich klient.

Gdy rozpoczynamy poszukiwanie copywritera, który stworzy dla nas teksty warto zwrócić uwagę na kilka elementów, które pomogą nam dokonać wyboru:

  • Strona copywritera – wyświetlmy w przeglądarce kilka stron zawodowych copywriterów. Z pewnością już na wstępie zauważymy, które trafiają w nasz gust i są w pełni profesjonalne. Jednak na podstawie strony nie przekreślajmy jeszcze żadnej osoby, gdyż ma ona pisać a nie stworzyć witrynę.
  • Klienci – warto zwrócić uwagę na dział z klientami – może nosić nazwę – „nasi klienci”, „zaufali nam” czy ”portfolio”. . Tu polecam spojrzeć na różnorodność branż dla jakich dana osoba pisała, gdyż stanowić to będzie o jej elastyczności.
  • Cena – jest zdecydowanie czymś na co najwięcej osób zwraca szczególną uwagę. Pamiętajmy jednak, że bardzo często cena idzie w parze z jakością. Osoby pracujące w branży od wielu lat znają swoją wartość i koszt wykonania tekstu może być wyższy jednak to co otrzymamy będzie na wysokim poziomie.
  • Portfolio – jeśli po zapoznaniu się z klientami, stroną pozostało nam jeszcze np. 3 copywriterów do wyboru warto wysłać do nich zapytanie o ofertę z prośbą o przesłanie przykładowych tekstów. Wówczas możemy je przeczytać i określić czy taki styl nam odpowiada.
  • Umowa/faktura – ta kwestia nie powinna stanowić wyznacznika podjęcia współpracy. Copywriting to specyficzna branża i często nieregularna w wynagrodzeniu. Z tego powodu wiele osób zakłada działalność dopiero w momencie gdy posiada szerokie grono klientów wcześniej rozliczając się np. na podstawie umowy o dzieło.
[do góry]

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *