16 Lis 2016

Cechy idealnego copywritera

0 Komentarzy

Wydawać by się mogło, iż copywriting to zawód dla każdego. Wszyscy możemy się go podjąć zarówno w formie pracy dodatkowej jak i na pełen etat. Jednak skuteczny i naprawdę dobry copywriter należy do rzadkości i stają się nimi jedynie nieliczne osoby. Kandydat do tej profesji powinien wyróżniać się pewnymi określonymi cechami.

  1. Bardzo bogata wyobraźnia i umiejętność kreatywnego myślenia – ułatwią stworzenie tekstów idealnie dopasowanych do potrzeb i oczekiwań klientów.
  2. Lekkie pióro – umiejętność przekazania tekstu w jasny oraz przystępny dla czytelnika sposób.
  3. Empatia – również pomaga w zrozumieniu potrzeb klientów.
  4. Umiejętność pracy pod presją czasu – wszystkie teksty należy przesłać klientowi w oczekiwanym terminie nawet jeśli czasu jest mało.
  5. Duży zasób słownictwa –systematycznie poszerzany poprzez np. pracę ze słownikiem synonimów.
  6. Pewność siebie – wiara we własne możliwości, dobry copywriter musi się cenić i zdawać sobie sprawę z tego, że to co tworzy warte jest pieniędzy, które otrzymuje.
  7. Znajomość branży reklamy oraz marketingu – pomagają w tworzeniu perswazyjnych tekstów i zachęcaniu klientów do podjęcia współpracy.
  8. Talent oraz inteligencja – z talentem się już rodzimy i z góry wiadomo czy potrafimy „ładnie” pisać, inteligencja jest elementem który wykształcamy przez lata. Cechy te z pewnością pomagają w procesie twórczym, kiedy to niejednokrotnie musimy mierzyć się z nowymi tematami i branżami o których wcześniej niewiele widzieliśmy. Copywriting jest stałym rozwojem osobistym i nauką.
  9. Ambicja i cierpliwość – dobry copywriter chce być jeszcze lepszy i stale się doskonalić, musi mieć jednak w sobie pewną ogładę i element cierpliwości, gdyż na niektóre rzeczy potrzeba czasu.
  10. Poznanie technik sprzedażowych oraz perswazji – ta wiedza ułatwia trafienie do klienta i pozyskanie go zarówno dla siebie jak i później poprzez pisane artykuły dla klienta.
  11. Elastyczność – czyli umiejętność dopasowania się do zadanego tematu, na którym niekoniecznie musimy się znać i przekazanie go w ciekawy sposób.
  12. Umiejętność słuchania – copywriter nie powinien pozostawać głuchy na żadne nawet najmniejsze wskazówki od klienta i wykorzystywać je w tworzonym tekście dla osiągnięcia pełnego zadowolenia zleceniodawcy.
  13. Pomocny –osoba, która pracuje w tym zawodzie ma szeroki przegląd na to jak powinny wyglądać teksty na określonych stronach. Klient, który zgłasza się do copywritera po raz pierwszy w celu wykonania kilku tekstów nie musi się na tym znać, a pomoc specjalisty w podjęciu decyzji jakie teksty będą najbardziej odpowiednie jest nieoceniona.
  14. Doświadczony – praca na rynku przez x lat również korzystnie oddziałuje na copywritera. Doświadczenie podnosi umiejętności, a zamówiony produkt jest wyższej jakości.
  15. Punktualny – jeśli copywriter umawia się na przesłanie artykułów w jakimś terminie powinien się go bezwzględnie trzymać, a w razie wystąpienia sytuacji losowej, która opóźni przesłanie tekstów niezwłocznie poinformować o tym klienta.
[do góry]

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *