16 Lis 2016

12 zasad pisania tekstów, które każdy przeczyta

0 Komentarzy

Z całą pewnością każdy z nas w sieci trafiał na różne strony. Często ich przejrzystość i treść pozostawiają wiele do życzenia. Szczególnie jeśli poszukujemy konkretnej informacji. Jeśli chcemy aby nasza witryna przyciągała czytelników, była ciekawie sformatowana, to warto zainwestować, aby artykuły, które na niej się znajdą stworzył doświadczony copywriter. Osoba taka posiada duże umiejętności w kwestii operowania językiem polskim. Zna również zasady pisania tekstów, które przeczyta każdy. A wśród nich:

  1. Krótkie akapity – tekst może mieć wiele akapitów, jeśli jest taka potrzeba w kwestii wyczerpania tematu. Ważne jednak aby były one krótkie. Najbardziej optymalna długość to 4-6 linijek. Wówczas osoba odwiedzająca stronę nie widzi wielkiego zwartego tekstu, w który nie chce się jej wgłębiać tylko krótkie informacje, które łatwo jest przeczytać, a jak już zacznie i się zainteresuje to przeczyta do końca.
  2. Wypunktowania – zarówno one jak i wyliczenia w formie numeracji są znacznie łatwiejsze w odbiorze i przeczytaniu, dlatego warto je stosować. Osoba wchodząca na stronę widzi przejrzysty i podzielony tekst, w którym łatwo jest jej znaleźć potrzebne informacje, a nie zwarta bryłę.
  3. Bez lania wody – takie teksty sprawdzają się w powieściach, gdy wszystko opowiadamy i musimy poruszyć wszystkie wątki. Jeśli jednak nasz tekst ma charakter informacyjny, poradnikowy to warto skupić się na temacie i jego wyczerpaniu.
  4. Teza – na początku artykułu postaw tezę. Zawrzyj ją w 3-5 zdaniach i udowadniaj ją w reszcie tekstu stosując logiczne argumenty i fakty.
  5. Pytania – ich stosowanie w tekście jest wskazane bo potęguje zainteresowanie. Nie pozostawiaj ich jednak bez odpowiedzi, bo czytelnik po przeczytaniu całości będzie rozczarowany i może już nie wrócić na Twoją stronę.
  6. Bez długich wstępów – stosuj konkrety, długie wstępy, które często są zawiłe i nie na temat nudzą czytelników.
  7. Nagłówki – ułatwiają czytanie, znalezienie informacji, logicznie dzielą tekst więc je stosuj. Są ważne również dla pozycjonowania strony.
  8. Tabelki i wykresy – jeśli jest taka możliwość i temat na to pozwala warto je stosować bo podnoszą atrakcyjność tekstu i poziom jego profesjonalności.
  9. Czas teraźniejszy – warto pisać w czasie teraźniejszym bo jest najłatwiejszy w odbiorze, oczywiście jeśli formuła tekstu na to pozwala.
  10. Lepiej pisać w stronie czynnej niż biernej.
  11. Trudne, fachowe terminy – polecamy ich unikanie, a gdy są konieczne to zamieszczanie tłumaczenia.
  12. Lekkie pióro – aby pisać o czymś w przyjemny dla czytelnika sposób musi nam się łatwo o tym opowiadać. Warto więc przed rozpoczęciem pisania zgłębić jak najwięcej informacji z danej dziedziny i wzbudzić w sobie zainteresowanie nią.
[do góry]

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *